Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-10, 19:30   #11
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og utskeielser

Jeg forstår godt at du synes det er vanskelig å ikke spise det du blir bydt når du er på besøk.
MEN - du har nå bestemt deg for å endre kosthold til fordel for vektnedgang og bedre helse - og DET burde telle mer enn at man føler man er uhøflig
Jeg har gjerne med selv om mulig - eller sjekker menyen på forhånd. Jeg sier også at jeg ikke kan spise spesielle ting - men at er det feks grønnsaker så klarer jeg meg uten pasta og potet.

Dette regimet JEG har startet er "midlertidig" - når jeg har nådd vekten jeg har som mål - vet jeg at jeg KAN spise et lite kakestykke når jeg er borte uten at det vil utgjøre noe særlig i forhold til vektnedgangen.

Synes du skal bestemme deg for at dette skal du nå kjøre så "riktig" som mulig til du har gått ned et visst antall kg - eller holdt på en viss tid. Da er det lettere som andre sier å ikke bli fanget av søtsuget og stopp i vektnedgang. Det er nemlig lett å skeie ut MER om man tar bare ett kakestykke - selv om dette selvfølgelig er individuelt. Skaldeman sier feks at man bør vente til man har gått ned ihvertfall halvparten av det man skal ned før man spiser "feil" - dette pga faren for at man overspiser feil når man først har fått smaken på karbo igjen... (tror det var Skaldeman - har lest for mange bøker tror jeg... )
De gangene det har skjært seg for meg tidligere - er når jeg har tenkt at jeg "unner" meg bare en liten bit... og WOPS! der røyk vi av vektnedgangsvogna igjen!

Det er litt som å slutte å røyke - det er oftere lettere å "holde" seg jo flere som vet hva man holder på med...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat