Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-10, 15:38   #63
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Grolla, her.

Kjøttdeig
kyllingkjøttdeig
bacon
egg
rømme
majones
fløte
philadelfia ost
norvegia
kylling
fiberhusk
cocosa
linfrø
solsikkefrø
grønnsaker
kokosmasse
sjokolade 86%
bacongull
saft

Og sikkert mye meir. Vi bruke en god del rømme, fløte og ost.

Hvor mange er dere? Jeg pleier å hive halve boksen med rømme fordi det som regel gror hår på den før den er oppspist. Fløten pleier også å gå ut på dato, men den lager jeg bare vafler av og fryser ned . Jeg spiser kun norvegia ost av sånn type ost som man kan skjære i skiver og den koster jo litt, men også den kaster jeg fordi det gror hår på den. Burde seriøst bli flinkere til å lage ting eller kanskje rive opp halve oste når jeg kjøper den og fryse ned. Fryse ned fløte og ...ehh kan man fryse ned rømme?

Kremost mugler før den blir spist opp. Saft drikker jeg ikke. Bacongull er ikke i min standardkost og jeg kan ikke si at de 20 kronene utgjør noe fra eller til for meg. Sjokolade kjøpes typ en gang i mnd, Majones rører jeg ikke da den ikke har godt fett, samt at det er nesten 700 kalorier i 100 gram majones, tenk på hva en liten knætt faktisk utgjør gitt . Kjøttdeig kjøpes maks 2 gang i mnd, kyllingkjøttdeig = æsj, kjøpte forsåvidt 30 pakker kjøttdeig på obsen denne uka så jeg har nok kjøttdeig langt utti neste år. Bacon, nei det liker vi ikke så godt her, og det som kjøpes kastes som regel fordi det har blitt dårlig. Egg, har en pakke i flere uker, og kjøper bare økologiske egg, så jeg sløser, men spiser ikke 40 egg uka så...

Fiberhusk, glutenmel, linfrø, sesamfrø, solsikkekjerner, sukrin og JBKJ har jeg kjøpt EN gang siden jeg begynte med lavkarbo og det blir nok en stund til neste gang. Det glutenmelet er fryyyktelig drøyt altså . Kylling rører jeg ikke. Cocosaen min lukter litt funky så den tror jeg havner i søpla.

Når jeg ser over hva jeg skriver så ser jeg at jeg er skikkelig synder. Tenk på all maten som går i dass herfra da. Kanskje på tide å begynne å tenke annerledes. Evt. lage mer mat. Skal vurdere begge deler...tipper det blir det samme status quo her

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat