|
Sv: Matbudsjettet på lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av Modezty, her.
Vi bruker ganske mye på mat - mellom 8 - 10.000 hver måned for 2 voksne og 2 barn. Det må dog sies barna ofte har med besøk hjem - og at jeg i realiteten kan regne 2 voksne og 4 barn, kanskje?? Det er nok ekstra middagsgjester ihvertfall 3-4 ganger i uka, hvis ikke mer..
Men etter å ha lest tråden her, ser jeg jo at jeg kan bli mye mer bevisst - og planlegge litt bedre alle måltider.
Vi er også 2 voksne og 2 barn, eller kanskje jeg skal regne en 17 år gammel gutt på 1.93 som voksen? Han spiser jo langt mer enn sin far!
I tillegg er vi nesten aldri bare oss til middag! Snuppa venner vet det er åpent hus her, så vi kan fint være så mange som 6-7 til middag!
Likevel ligger matbudsjettet vårt sjelden på mer enn 6000,- Jeg handler "alltid" på tilbud, fyller fryseren når det er gode tilbud eller halv pris etc. Vi handler også mye kjøttvarer i Sverige, da vi har lett tilgang på det!
Jeg har mye mer tid enn penger (på attføring) og kan bruke tid både på å jakte på tilbud og å lage mat fra bunnen av. Det er nok sånn vi kan holde budsjettet nede!
Hundenes mat regner jeg ikke med her. Rottisen må ha spesialmat og spiser for over 1000,- i måneden bare han! Den lille spiser ikke stort, da!
|