Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-10, 12:16   #55
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Modezty, her.

Vi bruker ganske mye på mat - mellom 8 - 10.000 hver måned for 2 voksne og 2 barn. Det må dog sies barna ofte har med besøk hjem - og at jeg i realiteten kan regne 2 voksne og 4 barn, kanskje?? Det er nok ekstra middagsgjester ihvertfall 3-4 ganger i uka, hvis ikke mer..

Men etter å ha lest tråden her, ser jeg jo at jeg kan bli mye mer bevisst - og planlegge litt bedre alle måltider.

Vi er også 2 voksne og 2 barn, eller kanskje jeg skal regne en 17 år gammel gutt på 1.93 som voksen? Han spiser jo langt mer enn sin far!
I tillegg er vi nesten aldri bare oss til middag! Snuppa venner vet det er åpent hus her, så vi kan fint være så mange som 6-7 til middag!
Likevel ligger matbudsjettet vårt sjelden på mer enn 6000,- Jeg handler "alltid" på tilbud, fyller fryseren når det er gode tilbud eller halv pris etc. Vi handler også mye kjøttvarer i Sverige, da vi har lett tilgang på det!
Jeg har mye mer tid enn penger (på attføring) og kan bruke tid både på å jakte på tilbud og å lage mat fra bunnen av. Det er nok sånn vi kan holde budsjettet nede!

Hundenes mat regner jeg ikke med her. Rottisen må ha spesialmat og spiser for over 1000,- i måneden bare han! Den lille spiser ikke stort, da!