|
Sv: Kommer til å leve som nå, om jeg blir gravid!
En kan jo aldri vite hvordan kroppen reagere på ett svangerskap, for alt jeg vet er det ikke sikkert kroppen min vil være på lavkarbo i det hele tatt. Men jeg kommer jo til å prøve for det, og kanskje jeg noen ganger kommer til å være i ketose, spydde 27 uker sist, så det er ikke utenkelig at jeg blir dårlig denne gangen også, men sist hadde jeg ikke ketogener i urinen ivertfall. (jeg tvang innpå mat og tok til tider kvalmestoppendes medisiner for å holde på maten, masse ingefær te osv)
Kanskje jeg ikke skal prøve å holde meg i ketose, jeg vil jo uansett det beste for barnet, sånn at dere vet at jeg ikke kommer til å sette mitt ønskebarns helse på spill. Men jeg tenkte som så, en kostintrodusert ketose var bedre enn en sulteketose.
Bønner, erter og linser, mer grønnsaker??
Og ja, folk rundt meg forstår seg ikke på lavkarbo, de skjønner ikke hvordan jeg kan leve uten potet, matpakken, pasta og ris, ei heller skjønner de at det går ann å lage sukkerfrie og melfrie alternativ til mye av kaffimaten osv. Trangsynte ja, de eneste som skjønner og støtter meg helt og holdent er faktisk svigermor, svigerfar og hans kone og så klart sambo. Alle andre tror at jeg kommer til å legge på meg alle kg mine igjen, at jeg skal tilbakers til mitt gamle kosthold en gang og at det ikke går ann å leve som dette resten av livet og at dette kommer til å gjøre meg syk.
Min gyn var faktisk den som anbefalte meg lavkarbo i begynnelsen av svangerskapet, pga at jeg jeg hadde en bmi på 39 når jeg ble gravid. "Du skal jo ikke tenke på slanking når du er gravid, men jeg anbefaler deg å holde deg unna det meste av pasta, poteter, og ris, sukker og hvete me, det blir sukker for barnet ditt og du vil ikke føde ett barn på over 5 kg" Sa han, geniale legen

|