|
Sv: Julistarternes tråd
Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.
Det er visstnok ganske vanlig at man får mensen som "normalt" når man er i ketose, man får hormonene under kontroll nemlig. En del som går på pillen og derfor ikke har hatt mens på lenge opplever også å få mens igjen. Ikke alltid like morsomt kanskje...
Signerer den. Jeg begynte på lavkarbo torsdag for snart en uke siden, og har etter snikveiing gått ned 1,7 kilo så langt  ! På Søndag fikk jeg mensen (som ventet), men istedet for å vare i to dager og at det så vidt kommer noe som helst, så kommer det MASSEVIS og jeg har måttet øke 2 tampongstørrelser...! I tillegg har jeg fått masse menssmerter som jeg ikke har hatt før. I dag var dag nr 3 med mensen, og kroppen gir ikke akkurat signaler om at den er ferdig enda.
På torsdag kveld ble jeg kjempedårlig, og hadde så mye magekramper at jeg trodde jeg trengte legehjelp. Kan ikke huske å ha hatt så mye vondt før. Heldigvis gikk det over, og jeg sovnet til slutt. Etter det har jeg ikke hatt noen problemer. Litt småkvalme, men ikke noe jeg ikke kunne klare å ignorere. Likevel har hele kroppen min føltes mye lettere (ikke i vekt, men i bevegelighet ) og mer samarbeidsvillig enn tidligere, på tross av både kvalme og hodepine. I tillegg til at jeg er mindre oppblåst. For første gang siden jeg var 14 år an jeg ligge på ryggen og magen er flat! Den har alltid stått godt utover, og bare for en uke siden lå jeg på ryggen og magen var så oppblåst at jeg så gravid ut.
Dette er fantastisk motivasjon og gjør utrolig mye for selvfølelsen! Er akkurat nå på besøk hos mine foreldre, og tror dere ikke mammaen min ble motivert av meg og har satt i gang med lavkarbo hun også?  

|