Vis enkelt innlegg
Gammel 27-07-10, 14:52   #15
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Natreen i te funka IKKE!!

Opprinnelig lagt inn av JuVi, her.

Vel - da er det det som er feilen. Jeg har nok drukket for lite væske. Men jeg har også hørt at hvis man drikker for mye væske, slår det ikke ut på stix. Hvor mye skal man ideelt drikke pr. dag? (Jeg er 163 cm høy og veier ca. 62 kg.)

Tusen takk skal dere ha for svært, svært nyttig info!!

Mvh,
JuVi

Dersom du har drukket masse te, har du vel heller drukket for mye til at ketonene vises på stixen. Det skal en viss konsentrasjon av ketoner til for å gi utslag. Derfor blir stixen mørkere om man har drukket mer. Det er også grunnen til at man skal sjekke med stixen om kvelden. Urinen er ganske tynnet ut om morgenen!

I ketose bør du få i deg minimum 2-3 liter væske pr døgn, innkludert væske i mat!