Vis enkelt innlegg
Gammel 27-07-10, 13:16   #22
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Saksøke "senter for sykelig overvekt"

Opprinnelig lagt inn av cron, her.

Her kommer nok en kontroversiell påstand fra meg:
Det synes som om enkelte på dette forumet bruker lavkarbo som en unnskyldning for ikke å være i fysisk aktivitet.

Jeg trenger ingen unnskyldninger for å ikke være i fysisk aktivitet (eller, alt er jo relativt). At stort sett alt ved helsen min er bedre med lavkarbo er for meg en ubestridelig sannhet, men den er så klart empirisk. Dette er et brukerstyrt forum, dermed blir mange av sannhetene, uansett hvor relative de er, veldig personlige.
Det er vel heller den ideen om at trening i seg selv er selve nøkkelen til helse og vektkontroll man vil til livs . Det er ingen her som sier at det er unyttig å trene! Selvfølgelig er det ikke det! Det gir smidighet i kropp og ledd, over tid en forbedret basalforbrenning, og for mange gir det rett og slett energi og glede. Med det sagt så er det også en del av oss som synes det holder lenge med den daglige fysiske fostringa, som å gå i stedet for å ta trikken/bussen/bilen/heisen, sånne ting. Noen er også av helsemessige årsaker forhindret fra å trene/mosjonere, på grunn av sykdom eller betydelig overvekt.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat