Vis enkelt innlegg
Gammel 27-07-10, 00:01   #57
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Belønninger som motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av Tunrida, her.

Photo: Kan ikke du komme med noen deilige 2.hand shops som er verdt å besøke?

NP! Først: Styr unna Fretex Unica på Grünerløkka. De har både dårlig utvalg og noen priser som virkelig ikke er særlig ... kledelige når det kommer til veldedighet. Jeg har sett underkjoler i polyester til fire hundre spenn. Galskap! (Men det kan være verdt å kikke gjennom skattekista deres, forsåvidt). Dra heller på den på St. Hanshaugen. Der kan man gjøre kupp til en veldig lav pris. Jeg kjøpte en ubrukt nydelig rød velourkjole der for 20 kr, f.eks.
To av mine absolutte favoritter er Dianas Salonger i Markveien, og Veloria, også i Markveien, men de flytter straks til Thorvald Meyers gt. Begge disse butikkene er vidunderlige; både utvalget og de som jobber der. Jeg vet at de på Dianas drar til NYC og Paris flere ganger i året for å kjøpe vintageklær og stæsj, og de har stor stolthet i jobben sin! Robot i Markveien, og Trabant i Markveien og Torggata er etter min mening litt oppskrytte, men de kan veksle litt, de har ikke bare 2. hand, men litt import fra USA i tillegg. Men noen ganger er prisene deres bare helt drøye. Men man kan gjøre kupp!
En av de festligste 2. hand-butikkene jeg vet om er Et Dukkehjem i Markveien (det skjer i Markveien, altså ). Det er kun åpent på mandager og torsdager fra tolv, eller noe, og drives av to snodige gamle damer som kjøper opp dødsbo, og tror at alt er antikt bare det er norskt . Det er et salig rot der hos dem, og er man støvallergiker bør man holde seg unna. Men her kan man finne de utroligste kupp! Jeg kjøpte et par blodrøde gardiner i ekte fløyel til hundre kroner lengda, f.eks!
Ellers er Uff i Storgata et av de stedene jeg definitvt har funnet mest gøyale kjoler, og de er helt greie på pris, selv om jeg ikke alltid forstår hva som ligger bak noen av de litt mer pricy greiene. Men den litt mer ufancy søsterbutikken deres i Storgata kan by på en del positive overraskelser.
Ellers er det jo mye loppiser på våren og sommeren, men man kan også finne mye morsomt på de faste markedene, som Søndagsmarkedet på Blå, på søndager (d'oh ), markedet på Birkelunden på lørdager, og markedet under Vaterlandsbrua som også er på lørdager.

Have fun

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat