Vis enkelt innlegg
Gammel 26-07-10, 21:35   #52
bondetuppa
Medlem

bondetuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Haugalandet
Alder: 49
bondetuppa er ny på veien

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Tja, blør litt mye under mensen, så det går gjerne nesten 2 sånne pakker i døgnet for å skifte altså. De koster rund 30 kroner stykket. Så om jeg fossblør i 2,5 dag så blir det 150 kroner. + 1 pakke tamponger + 1 pakke truseinnlegg (ok litt hardt i altså, bruker jo gjerne bare ett par av en pakke pr periode) + 1 pakke for mindre blødninger. Det er jo bare grovregning

Hvorfor ikkje forsøke menskopp? Fungerer kjempebra - engangsutgift på ca 300 kr og varer i opptil 10 år hvis en passer godt på den. Miljøvennlig, billig og praktisk Og nei da - det er ikke masse søl med det

Ang matbudsjett: Me bruker alt fra 2700,- til rett over 4000,- pr mnd det siste året. I snitt 3336,- for å være helt nøyaktig Me er 2 voksne i husholdningen. Denne summen inneholder kun mat. Bruker mye grønnsaker - dyrt, men når en tenker på mengden med frukt me spiste før, så veier nok det opp endel

kremt - var vist nevnt det med menskopp, men lar det stå da jeg synes det er en topp løsning som fungerer i alle sit for meg selv iallefall. (men så har jeg klippet "tappen" på koppen helt vekk)

Sist redigert av bondetuppa : 26-07-10 kl 21:41. Årsak: fordel å lese hele tråden før en siterer(rødme)
bondetuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - uten gluten og melkeproteiner. Svar med sitat