Vis enkelt innlegg
Gammel 26-07-10, 15:49   #375
Mailin
Medlem

Mailin sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Mammamiia, her.

Huff da, - Paris. Hørtes kjipt ut... Min sult forsvinner bare jeg får i meg nok fett... Egg og bacon stekt i smør til frokost metter til langt på dag. Men kanskje vi maistarterne kan tipse hverandre om matretter som faller i smak?? -utvide tråden litt så den ikke blir "bare" en veietråd? Så blir det kanskje lettere å finne på noe nytt å spise også....

Jeg vil på det varmeste anbefale OSTETORSK til middag! Vi hadde det her om dagen - og det smakte nyyyydelig! Fløten sammen med vann fra fisk/tomat (og hvitløk!) ble til en deilig sjy, - så neste gang skal vi servere retten i suppetallerken, - og spise sjyen som suppe. (jeg hadde nok i endel mer hvitløk enn det står i oppskriften, - men det er fordi vi alle her i huset elsker hvitløk!)

I kveld har jeg tenkt å prøve meg på Nannas gode vafler.

Forresten, - i dag ble det ny bestenotering på meg! 75,3! Og daaa er jeg kun 300 gram fra mitt første delmål!

ÅÅÅ grattis med ny bestenotering!
Ang. mat, så er fortsatt min favoritt noe jeg fant på bloggen til Lena Beatrice, nemlig bacongullpanerte kyllingsnitzler (var kanskje ikke akkurat det det het men...) Mmmm de er så gode!
Man tar altså noen egg (3-4 stk) og blander med en masse krydder. Knuser en pose bacongull. Tar en pakke kyllingkjøttdeig og blander med litt krydder. Form kjøttdeigen i flate stykker (som nuggets eller snitzel), dypp i eggeblanddingen så i bacongullet, legg på plate med bakepapir og stek i ovnen. Husker ikke helt steketiden men antar 20 min i 220 grader burde være passe. Så lager man litt rømmedressing (f.eks. rømme, majones, løk, kål, salt og pepper) og bbq-saus (tomatpure, tabasco, chili, salt, pepper, litt sitronsaft) og deler opp noen avocadoskiver, alt dette har man som tilbehør og vips, ny livrett!!!!
Mmmm fikk lyst å lage det i dag!

Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat