Vis enkelt innlegg
Gammel 26-07-10, 09:02   #75
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max og sånn

Opprinnelig lagt inn av Olli123, her.

Hvis du sier det så går jo all ernæringsforskningen ut av vinduet. Sukker er bare usunt for enkelte personer, røyking er bare usunt for enkelte personer, transfett er sunt for enkelte personer, alkohol helbreder leversykdommer hos enkelte personer etc. og listen kan jo lages utrolig lang. Vi er samme rase alle sammen og maskineriet vårt fungerer mer eller mindre helt likt.

Dette ble altfor svart hvitt for meg. Vi har da ikke samme toleransegrenser?! Det blir som å si at alle med like lys hud kan sitte like lenge i sola, alle med samme kjønn og vekt tåler like mye alkohol før de blir fulle. Det er jo enorm forskjell på at noen kan drikke mer alkohol enn andre før de får leversykdom enn å si at alkohol helbreder det?

Sitat:

Skal man lage egne regler for aspartam så kan man ikke utelukke de andre millionene av stoffene vi får i oss heller.

For meg er dette et av argumentene for at ernæringsforskning sier oss noe - men det kan aldri være/bli en bombastisk sannhet.
Det er så utrolig mange ting som påvirker oss, som de ikke kan luke ut når de forsker. Og ikke bare mikro- eller makronæringsstoffer og sammensetningen/mengde. Mange som er nervøse får diare, noen blir forstoppet - og det kan gjøre noe med opptaktet av næring. Irritabel tarm kan ha malabsorbsjon som et symptom. Irritabel tarm kan for mange påvirkes ganske mye av det psykiske og også av det de spiser fysisk.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat