Tråd: Ketosestix
Vis enkelt innlegg
Gammel 25-07-10, 19:57   #18
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketosestix

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Jeg har et lite spørsmål...jeg har hørt mange ganger (jeg har til og med sagt det til andre basert på det ) at ketolyse er ketolyse...men hvis det er sant, hvorfor er det så mange steg i fargen på boksen?? Det må være bedre jo mørkere det er?? Jeg holder meg mellom den 2 og 3 nivå..

Ketose er ketose. Ketolyse er et ord Torkil A. har satt sammen av ketose og lipolyse
Jeg tror grunnen til denne graderingen på stixene, er at ketostixene opprinnelig er lagd for å påvise ketoacidiose (eller hvordan det blir skrevet), altså en sykdomstilstand som også gir ketonlegemer i urinen.

For oss som er i kostholdsindusert ketose, betyr ikke antall ketonlegemer noe som helst i forhold til om kroppen er i fettforbrenningsmodus. Det vi påviser i urinen, er ketoner som ikke har blitt brukt til energi. Altså er det ikke noe poeng i å ha mest mulig ubrukte ketoner i urinen.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat