|
Sv: Det svartnar/svimlar for meg! (HJELP!)
Opprinnelig lagt inn av Slegg, her.
Tar du kalium?
Jeg hadde samme problemet: ble svimmel mens jeg satt foran pcen på jobb og det svartnet. Så startet hjertepumpa og jeg kom meg til hektene igjen. Likeså kjente jeg stikk i brystet, hjertebank og at venstrearmen hadde det med å bli nummen. Jeg gjenopplivet den med å knytte neven opp og igjen gjentatte ganger.
Etter å ha saumfart nettet på dette fant jeg at jeg hadde Kalium mangel. JEg tok ikke kalium tilskudd, drakk mye kaffe og for lite vann.
Etter jeg startet med kaliumtilskudd, samt masse vann ble jeg gradvis bedre. Nå er jeg helt fin igjen og kan anstrenge meg fysisk uten at jeg svimer av.
Var også til legen med symptomene og tok masse prøver inklusiv EPG (heter det EPG? Uansett så tenker jeg på at dem måler pulsene på hjerter og blodårer med sonder). Legen fant ingenting galt, men trodde også det var kalium mangel. Er visst vanskelig å se kaliummangel på blodprøver.
Ble ikke skrevet i kronoligisk rekkefølge dette, men dere skjønner sikkert hva jeg mener 
Kalium kan fint måles på blodprøver, men testen tar endel tid. Kalium bør man IKKE trikse og mikse med for mye selv. Både for mye og for lite av det kan være farlig. Snakk med legen og be om sjekk av elektrolyttene.