Vis enkelt innlegg
Gammel 24-07-10, 10:17   #28
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

Opprinnelig lagt inn av tjeldberg, her.

Så lenge ingen bryr seg =)

Takk for tipset! Sikkert effektivt, så ska huske på den!
Nå skal jeg ut å finne ut hva sashmi er for noe

Du har sikkert funnet det ut allerede, men hvis noen andre lurer så er sashimi kun sjømaten i tynne skiver (sushi uten ris) som skal dyppes i mange deilige sauser, gjerne med litt tynt oppskårne grønnsaker.

Her hjemme får man stortsett bare en døll soyasaus men man skal faktisk ha ulike sauser til ulik fisk, akkurat som man velger vin. Jeg satt på restaurantene borte i Osaka og fikk opplæring i dette og kelnerne syntes det var morsomt å lære meg alle de rette tingene med sashimi-spising Der borte fikk jeg også fersk wasabi-rot som jeg malte opp selv, det var godt det og noe helt annet enn den der grønne pastaen vi får her. Og bare så det er sagt jeg prøvde Fugu (gift-fisken) da jeg var der borte - and I'm alive Smakte ikke noe særlig og var ganske gummiaktig i konsistensen, men det var visst ikke sesong heller.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat