Vis enkelt innlegg
Gammel 23-07-10, 16:15   #65
Olli123
Medlem

Medlem siden: Sep 2009
Olli123 er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max og sånn

Sitat:

Så folk er feite fordi de stapper i seg for mye mat?? I såfall er det jo rart at jeg la på meg mest i de periodene eg enten ikke spiste i det hele tatt på flere uker, eller spiste og kastet opp igjen maten. Men han kunne flise i seg et halv brød og et par porsjoner middag hver dag.
Jeg forstår jo at det hadde vært så mye enklere for deg om vi passet inn i den snevre oppfatningen du har av verden, men desverre er vi nok endel som ødelegger bildet ditt.

Litt skarpt kanskje, men okay. Overvektige personer spiser generelt sett mer enn tynne personer, dette er en genetisk forskjell og har med metthetsfølelse å gjøre. Se dokumentaren "hvorfor er ikke tynne personer fete" (tror kanskje den oversettelsen er svensk). Der er det gjort forskning på bl.a. barn hvor de ba barnene spise et godt måltid. Det ble deretter servert kjeks og det viste en klar forskjell, enkelte av barnene fortsatte å spise kjeksen mens andre bare dyttet det vekk. Videre ble det gjort en undersøkelse på overvektige personer som spiste i blinde (spiste med bind for øynene), de ble mett betydelig fortere enn de ellers ville gjort. Dette er nok hovedfaktoren når det kommer til overvektighet, men det har også litt med hva som gjøres med næringen vi inntar. Alle mottar næringen likt, men det er litt forskjell på oss hva vi gjør med den. Jeg kan ikke nok om dette, men jeg vet at det er genetiske forskjeller mellom oss på hvordan vi skal se ut og hvor store vi skal være, kroppen vil alltid arbeide for å opprettholde dette og vil derfor lagre energien hvis det trengs, eller forkaste det (i broren din sitt tilfelle) hvis den må. Dette er mye av grunnen til at det er så vanskelig å slanke seg og hvorfor så mange legger på seg det de har gått ned.

I den dokumentaren jeg nevnte så ba de en del personer som var naturlig tynne om å spise langt mer enn de vanligvis gjorde. Alle la på seg, noen langt mer enn andre, men samtlige gikk ned igjen etter at dietten var over. Noen bygde muskelmasse av den ekstra energien, noen hadde høyere varmeutvikling, mens andre ble mer hypre (satt å trippet med benene etc for å bli kvitt energien).

Jeg fatter fortsatt ikke hvorfor du er så gnien på akkurat dette feltet. Vanligvis leser man ett (merk) forskningsresultat for å bli overbevist om at det ligger noe i det. I akkurat dette tilfellet om aspartam så er det overhodet ingen tvil og det er en langt mindre sannsynlighet for at forskerne faktisk tar feil enn alle de andre stoffene du putter i det. Uansett hvor sikker jeg er på at romvesner bortførte meg i går natt så gjør ikke det mindre sant, det ville i så fall vært mer fornuftig å se etter andre årsaker til at jeg følte at jeg ble bortført enn at det faktisk var romvesner, er du ikke enig?

Olli123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat