|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.
så jeg må rett og slett sitte der og forsvare transaksjonene mine? fy faen jeg gruer meg nå.
Det hjelper nok ikke å forsvare dem, gitt. Jeg har prøvd, tro meg. Det har gått i alt fra strikkesokker jeg har solgt, til penger mamma har sendt til meg når jeg har vært blakk, og det festligste var da jeg solgte trekkspillet mitt til pappa (som han i et øyeblikk av galskap syntes var en god idé å gi meg i julegave for tjue år siden). Jeg måtte jo bare spørre saksbehandleren om hun seriøst anså det å selge trekkspill som fast inntekt. Hun trakk litt på smilebåndet, og sa at, jo, dessverre. Det er sånn de gjør det. Det er nesten uansett hvor hyggelige de er, paragrafryttere fra h****e der, mulig de ikke tør annet. Jeg mistenker at politikken deres er å unngå i størst mulig grad å få nye brukere.
Jeg håper jeg ikke tar fra deg motet nå, for det kan være du er heldig, og at det er mulig du får hjelp i Trondheim (det fikk jeg for ti år siden, men kunne jo vise til NULL og NADA inntekt siste tre måneder), men dette er nok dessverre helt vanlig praksis. I tillegg skal de ha leiekontrakt, ligning (ikke bare den vanlige, men en spesiell du må be om fra ligningskontoret), og bevis på at du har tatt ut goder som feriepenger, at du ikke har bil eller andre ting du kan selge først. Og mulig enda mer papirere jeg ikke husker i farten.
Nå vet jeg ikke hvilken situasjon du er i nå, men det er mulig du har bedre sjanse til å få bostøtte f.eks?

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|