|
Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?
Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.
Vi lever i en moderne tid, og man kan ikke forvente at en majoritet av befolkningen som ville ha godt av å redusere mengde karbohydrater, vil ha eller kan ta seg tid til å lage mat fra bunnen av slik mange her på LCHF etc. ser seg nødt til å gjøre.
Ta seg tid?! Det tar da sannelig kortere tid å lage en lavkarbomiddag ettersom man slipper å vente på at potetene eller risen blir ferdigkokt?! Jeg spiser ikke hurtigris da.
Jeg laget også i dag laks med grønnsaksmos og linser surret i sjyet etter laksen tilsatt rømme. Tar meg den tiden det tar å slenge den frosne laksen i microen og tine den. Mens den tiner kuttet jeg opp 1/4 liten sommerkål i strimler, 1/2 brokkoli og 1/2 liten blomkål i buketter og hev alt i en kjele med vann og satte på ovnen. La deretter laksen i stekepanna som var varm med litt smør i og stekte den noen minutter med sitronpepper på, på begge sider. Tok ut laksen og puttet en neve frosne, ferdig kokte linser i panna og mens disse lå og surret (slo av varmen) og ble varme helte jeg vannet av grønnsakene, hadde dem i begeret til stavmikseren, hadde i en rømmeklatt og sitronpepper og moste det hele med stavmikseren og hadde det på fatet med laksen. Helte så over linsene i rømmesaus til slutt. Tok det så mye som 15-20 min tro? Har man ikke såpass med tid til middag engang bør man begynne å se litt på hva man bruker tiden til synes jeg.
|