Vis enkelt innlegg
Gammel 22-07-10, 19:22   #591
MinaMarie85
Juniormedlem

MinaMarie85 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lommedalen
Alder: 40
MinaMarie85 er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av JKBB, her.

JAA! Det var nettopp dette jeg menterene mer!! Jeg har også prøvd å spise mindre og å trene mer, og det hjalp en stund, men etter denne treneren sier da, så eier ikke jeg viljestyrke tydligvis... Det er denne delen av innlegget som provoserer meg mest!! Det er tydelig at han aldri har slitt med betydelig overvekt ja, for ønsket om å bli slank er der, og jeg har prøvd mye rart, men disse diettene, inkl grete roede, har ikke vært holdbare løsninger... Jeg kan ville så mye jeg bare må, og jeg vet ikke helt hva som har skjedd, men på ett tidspunkt blir jeg lei! Lei av smakene på pulvermaten...brekninger hver gang jeg ser maten...hva gjør man da??? Eller det at man blir svett hver gang man må frem med vekta og veie maten og telle kalorier, og man vet at dette må man gjøre resten av livet...ja, for det hadde jeg måttet gjort, hvis det skulle ha blitt en holdbar og varig løsning for meg....
Ja, som sagt jeg er viljesvak.......eller?

Nå har jeg gått på ketolyse i 6 1/2 uke, og jeg tenker at jeg faktisk tror at jeg kan klare 6 mnd uten å sprekke, her og nå...hva skjedde med denne viljestyrken da???

Er enig i at det ligger mye i latskapen, men aller mest har det ligget i at jeg alltid mislykkes...det koster FLESK, og jeg har ikke flust med penger...da står jeg her helt alene da, dømt til å mislykkes til syvende sist alikevel...jeg har jo prøvd alt dette før....hvorfor skal jeg gidde!!

Lavkarbo ER jo en mirakelkur!!!
JA, jeg vet jeg trenger skylapper!
Ja, er enig i noe av det han sa, men ikke i at det kun står på latskap og viljestyrke!

En kompis av meg har mastergrad i trening og ernæring, har vært mastertrainer (sjefen for de personlige trenerne igjen) i fire store helsestudioer i Irland de siste 15 årene og driver med hypnose på siden. Dere kan jo lese hva han sier om viljestyrke her:

http://paulhurleyhypnosis.wordpress....-is-nil-power/

Det er ikke sunt å gå og sulte seg heller, som sagt er det da kroppen min iallefall går i spare modus og samler opp alt, så jeg gikk ned 10 kg for fire år siden ved å spise MER. Har også trent 6 dager i uka de siste årene og allikevel gått jevnt oppover, så det han sier stemmer ikke for alle, viljestyrke eller ei. Ja, jeg har alvorlige hormonforstyrrelser, så det er det kanskje ikke så mange andre som har, men jeg føler dette er en diskusjon jeg har hatt mange ganger og som jeg går ut av og føler meg stemplet som feit, teit og dum hver gang når folk som maks har hatt to kilo ekstra i hele sitt liv skal bevise hvor lett det er om jeg bare hadde 'giddet'.

Om noen lurer på hvor ille det er kan jeg si at jeg har fått fem positive graviditetsprøver UTEN å ha vært gravid (legetester og hjemmetester altså), jeg går opp mellom 6-8 kg og to BH størrelser (ofte over natta) en gang i måneden, jeg har fortsatt kviser til tusen i en alder av 25 som ingenting biter på. Selvfølgelig synes ikke jeg heller at det er noe jeg skal gjemme meg bak som unnskyldning for overvekten, men mine nærmeste har vært vitne til at jeg har prøvd i månedsvis av gangen i mange år med mye forskjellig uten at noe har hjulpet før nå, så av alle ting synes jeg det vitner om ganske mye viljestyrke når man ikke gir opp etter første, andre, tredje, fjerde osv feilslåtte stor innsats.

Men men, skylapper er investert i for lenge siden og viljestyrken til overs går mer til å holde hodet hevet og heve meg over folk som har behov for å stemple meg som lat og svak.

MinaMarie85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat