|
Sv: Atkins bar?
Det er ikke min mening å være en "bedreviter", hehe . Det er heller ikke alltid at meningen med det en skriver på nettet kommer fram, det får vi bare leve med.
Jeg mener fremdeles at det er forskjell på å spise en Atkinsbar eller en sjokolade fordi du tror du MÅ det eller hvis du er sulten/har bestemt deg for å spise en f.eks på lørdag.
Jeg er kommet i mål med min vekt, og nå kan jeg godt spise noe som ikke er lavkarbo, men det skjer ikke så ofte siden jeg ikke synes at det smaker godt mer .
Det var ikke jeg som først nevnte følelser og mat, men det er da et velkjent fenomen. Trøstespising er vel noe de fleste er kjent med? Dessuten er det mange som "må" ha f.eks sjokolade i forbindelse med mensen (hva gjorde de i gamle dager da de ikke hadde sjokolade??).
"Det er også vist at sjokolade påvirker frigjørelsen av endorfiner og serotonin i hjernen, stoffer som gir oss følelsen av velbehag og hjelper mot stress." http://www.dinside.no/348880/lyse-ut...mork-sjokolade
Og der seilte denne tråden ut i en helt annen retning enn man skulle tro var mulig fra trådstarters spørsmål, hehe 
|