Tråd: Atkins-bar?
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-07-10, 12:11   #17
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Atkins bar?

Opprinnelig lagt inn av morthy, her.

Jeg liker ikke denne typen svar... De gir meg en følelse av "jeg vet hva som er bra for deg" - "du klarer ikke selv å vurdere hva som er bra for deg"
Det er faktisk mulig å leve på lavkarbo, samtidig som man av og til har lyst på noe søtt....

Jeg er en av de som klarer å spise sundt (og riktig ifølge lavkarbopolitiet ) i hverdagen og som likevel kan unne meg noe jeg har lyst på enkelte ganger.. Det skjer ikke hver helg en gang men hvis jeg er i sosialt lag syns jeg det er hyggelig å kunne spise noe søtt jeg også... Og sånn vil jeg ha det!

At noen antyder at jeg dermed har noen følelser jeg må bearbeide... Huff, er det mulig! Men.. regner med at slike gode råd kun er godt ment!

Det er ikke min mening å være en "bedreviter", hehe . Det er heller ikke alltid at meningen med det en skriver på nettet kommer fram, det får vi bare leve med.
Jeg mener fremdeles at det er forskjell på å spise en Atkinsbar eller en sjokolade fordi du tror du MÅ det eller hvis du er sulten/har bestemt deg for å spise en f.eks på lørdag.
Jeg er kommet i mål med min vekt, og nå kan jeg godt spise noe som ikke er lavkarbo, men det skjer ikke så ofte siden jeg ikke synes at det smaker godt mer .

Det var ikke jeg som først nevnte følelser og mat, men det er da et velkjent fenomen. Trøstespising er vel noe de fleste er kjent med? Dessuten er det mange som "må" ha f.eks sjokolade i forbindelse med mensen (hva gjorde de i gamle dager da de ikke hadde sjokolade??).

"Det er også vist at sjokolade påvirker frigjørelsen av endorfiner og serotonin i hjernen, stoffer som gir oss følelsen av velbehag og hjelper mot stress." http://www.dinside.no/348880/lyse-ut...mork-sjokolade

Og der seilte denne tråden ut i en helt annen retning enn man skulle tro var mulig fra trådstarters spørsmål, hehe

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat