|
Sv: Tråd for junistartere
Opprinnelig lagt inn av MinaMarie85, her.
Viljestyrke er forsåvidt ferskvare, det er begrenset hvor lenge hvem som helst kan greie å holde ut forskjellige ting. Så om man skal belage seg på det alene setter man seg selv opp til å feile igrunn. Hvorfor vi ble sånn i utgangspunktet kan hende var en kombinasjon av latskap og de valgene vi har tatt, men så er det denne onde sirkelen man kommer inn i etter litt tid med overvekt med overproduksjon av insulin og hormonforstyrrelser som gjør at det skal en del mer enn ren viljestyrke for å få det av igjen. Jeg for min del har slitt STORT med det!
Jeg blir mest provosert av at en personlig trener som skal ha litt mer oversikt og peiling skriver en slik artikkel som gjenspeiler hans meninger rundt tema, hadde jeg fått han som trener kunne jeg gjort som han sa i fem måneder uten at det hjalp en damn shit (har nemlig gjort det med en kar med samme type meninger uten nevneverdige resultater). Sult er ikke gunstig for noe og får min kropp bare til å spare ALT den får uansett hvor sunt det måtte være. Jeg blir mest forbanna over at det skal males så svart hvitt! Legger også til tilslutt at denne innstillingen har de fleste som IKKE har slitt betydelig med overvekt selv og som har en tendens til å se dumt på folk når de sier de er på en diett som vår f.eks. og sier 'jammen herregud, det er da bare å trene mer og spise mindre, det finnes ingen mirakelkurer som får deg tynn lzm'.....
JAA! Det var nettopp dette jeg menterene mer!! Jeg har også prøvd å spise mindre og å trene mer, og det hjalp en stund, men etter denne treneren sier da, så eier ikke jeg viljestyrke tydligvis... Det er denne delen av innlegget som provoserer meg mest!! Det er tydelig at han aldri har slitt med betydelig overvekt ja, for ønsket om å bli slank er der, og jeg har prøvd mye rart, men disse diettene, inkl grete roede, har ikke vært holdbare løsninger... Jeg kan ville så mye jeg bare må, og jeg vet ikke helt hva som har skjedd, men på ett tidspunkt blir jeg lei! Lei av smakene på pulvermaten...brekninger hver gang jeg ser maten...hva gjør man da??? Eller det at man blir svett hver gang man må frem med vekta og veie maten og telle kalorier, og man vet at dette må man gjøre resten av livet...ja, for det hadde jeg måttet gjort, hvis det skulle ha blitt en holdbar og varig løsning for meg....
Ja, som sagt jeg er viljesvak.......eller?
Nå har jeg gått på ketolyse i 6 1/2 uke, og jeg tenker at jeg faktisk tror at jeg kan klare 6 mnd uten å sprekke, her og nå...hva skjedde med denne viljestyrken da???
Er enig i at det ligger mye i latskapen, men aller mest har det ligget i at jeg alltid mislykkes...det koster FLESK, og jeg har ikke flust med penger...da står jeg her helt alene da, dømt til å mislykkes til syvende sist alikevel...jeg har jo prøvd alt dette før....hvorfor skal jeg gidde!!
Lavkarbo ER jo en mirakelkur!!! 
JA, jeg vet jeg trenger skylapper!
Ja, er enig i noe av det han sa, men ikke i at det kun står på latskap og viljestyrke!
|