Vis enkelt innlegg
Gammel 21-07-10, 10:04   #39
Coockie
Medlem

Coockie sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Coockie har en fantastisk aura rundt segCoockie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?

Personlig tror jeg ikke Norge som nasjon er klar for dette enda. Det er for mange skeptikere som har blitt opplært via det helsemyndighetene anbefaler. Jeg tror veien må være å først overbevise større masser om at dette er et godt alternativ for en sunn livsstil før det kan gjøres om til en suksessfull business.

Husk også at et firma som lavkarboforkjemper vil få både ernæringsfysiologer, leger, forskere og legemiddelindustrien på nakken. Det vil bli en hard og lang kamp for de som kaster seg ut i det. I verste fall kan man risikere at flere naturlig sunne varer blir forbudt, slik som Stevia og rød ris.

På en annen side må man jo starte et sted, og utvikling av et firma med planer om å ettervert produsere lavkarbovennlige varer er en strålende idé. Jeg tror at etableringen av et firma med slike planer må bruke tolmodighet. Begynn i det små, med fremlegging av nye forskningsrapporter, oppbygging av nettverk med kjente lavkarboforkjempere osv. Bruk tid å resurser på PR for å styrke den nasjonale moralen vedrørende tema. Klarer man først det, vil produksjon av varer virke mer gjennomførbart. Når vi har nådd dette stadiet stiller jeg gjerne opp med ekspertise for en grafisk profilering av produkter og varemerke som forhåpentligvis kan utvikle seg til en merkevare.

Norge trenger en revolusjon i matveien. Jeg skal stå klar når den er her!

Coockie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det meste med måte Svar med sitat