|
Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?
Synes ideen om å gjøre noe mer ut av lavkarboprodukter er god jeg. Om det var meg ville jeg gjort det på en litt annen måte pga av de monopolkreftene som styrer matvarekjedene.
Jeg ville ha funnet kanskje 15 av de beste produktene som det er oppskrifter på her inne. Så ville jeg ha funnet en effektiv måte å produsere disse på. Så ville jeg ha forhandlet med leverandører av råvarer for å få gode priser. Så ville jeg ha jobbet frem et franchise konsept. Dette er måten Peppes,Dolly,McDonalds og flere andre kjeder er bygget opp. Dvs den enkelte restaurant får en egen eier som investerer av sine egne penger, og må betale en viss avgift av omsetn. til moderkonsernet. I bytte får de opplæring, markedsføring og ferdige produktløsninger.
Det er mulig at tiden er moden for dette i Norge nå. Det som er viktig er at produktene ikke er for dyre, om en skal få mange til å kjøpe dem. Kanskje hadde det også gått an å jobbe fram en løsning med hjemmelevering og evt utvklet produkter til butikkmarkedet etterhvert.
|