|
Sv: Pepsi max og sånn
Ja dette er morro 
Sitat:
Nå snakker vi jo ikke om å forveksle proteiner med karbohydrater, men om hvordan insulinet muligens kan reagere på det som smaker søtt, selv om det ikke hever blodsukkeret.
Og det er jo ingen som påstår at det gjelder ALLE personer, tvertimot så er det noen som reagerer med å gå dårlig ned i vekt av inntak som f.eks aspartam, mens for andre går det helt fint.
Skal man da forklare en dårlig vektnedgang med psykologiske faktorer, eller skal man holde åpent for at den basiske ernæringsvitenskapen kanskje ikke vet alt som foregår i kroppen?
Proteiner blir spaltet til aminosyrer i tarmsystemet et sted, så om det er aspartam du får i deg eller proteiner som består av fenylalanin eller asparaginsyre så blir det akkurat det samme for kroppen, kroppen gjenkjenner dette som aminosyrer.
Man kan ikke bare se bortifra all forskning og se på seg selv som annerledes og at sånn og sånn gjelder for meg, så forskjellige er vi ikke. Når forskning har konkludert rimelig sikkert at det er slik så vil ikke jeg kommet å sagt at det kommer fra noe helt annet, da ville jeg heller akseptert konklusjonen og heller sett etter andre årsaker.
|