|
Sv: Pepsi max og sånn
Sitat:
Jeg tror, jeg vet ikke, at man kan reagere på søtsmaken, altså at kroppen kan reagere på det som SMAKER søtt.
Dette har vært testet på idrettsfolk....husker ikke i hvilket blad jeg leste det, men det var et treningsblad som selges i Norge.
Idrettsutøvere fikk sportsdrikk under trening.
Greia her var at de ikke fikk svelge, de måtte spytte det ut igjen da de fikk det i munnen.
Det merkelige her var at de fikk økt energi, uten å svelge sportsdrikken.
Så...hvordan kunne kroppen få økt energi, uten å faktisk få energi?
Handler det kun om psykologi, eller ikke?
På samme måte så mener jeg at man faktisk kan reagere med insulinutskillelse av selve søtsmaken, fordi kroppen tror den får noe som får blodsukkeret til å stige.
Det kan jeg si meg enig i Men ikke ang. blodsukker endringer da dette har aldri vært dokumenter med slike kunstige søtstoffer (og det er jo ganske enkelt å dokumentere).
Sitat:
I rest my case. Jeg skal ikke gjøre flere forsøk på å ta fra deg troen på at det er konspirasjonsteorier og psyken som medfører bivirkningene jeg og flere opplever med pepsi max og annen sukkerfri brus. Og at pepsi max egentlig er fryktelig sunt.
Forøvrig anser jeg meg ikke som spesielt unik. Temmelig gjennomsnittelig egentlig.
Hva skal til for at du endrer tro? Jeg har hatt slike diskusjoner mange ganger og det er veldig mange som tviholder på troen om at lett brus er fy fy og tar det ille opp hvis noen sier noe annet, som om det er en trosretning. Jeg fatter ikke dette, det må da være bra å kunne drikke pepsi max med god samvittighet.
|