Vis enkelt innlegg
Gammel 20-07-10, 17:20   #67
trine32
Juniormedlem

Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold, Moss
trine32 er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Julistarternes tråd

Hei på dere..
Da har jeg last hele tråden og den passer nok for meg så jeg "joiner" dere..
Må si dere er flinke, raser ned i vekt.. flott.. et spørsmål bare, kommer dere fra et kosthold fullt av karbo? Prøvde Atkins tidlig i år men det var ikke noe for meg. Ble for mye varm mat som tok litt lenger tid enn jeg var villig til å bruke. (nå skal det sies at jeg IKKE liker matlaging) Har egentlig levd sunt (redusert karbo ift. f.eks grete roede)det siste året men kiloene sitter hardt. (Har ikke vært super flink. skeier litt ofte ut da jeg ELSKER sjokolade) Har jo-jo slanket meg i ca 15 år så kroppen er nok litt "ødelagt". Har først nå godtatt at det vil ta litt tid. Gikk på fedon kurs rett før sommeren og lærte mye om hva mat gjør med kroppene våre og bestemte meg for å legge om livstilen til resten av familien. (har 2 tenåringsbarn) Et av barna har endret mye på oppførsel og konsentrasjon på skolen pga endring av matvaner så jeg har selv sett hva mat kan gjøre med oss. Han skal "aldri" tilbake til hvetemel og sukker og det er han relativt enig i.
Vel, ulempen med meg er at jeg blir så fokusert på og ikke gjøre "feil" så det ender med at jeg ikke får i meg det jeg skal bla. av sunt fett. (Dette pga jeg alltid skal ned 5 kg gjerne på 1 uke) Jeg er blitt opptatt av å leve sunt og holdningen at "fett er ett fett" er ikke noe for meg. Har enda ikke skjønt hvordan jeg skal se på inholdfortegnelsen om en matvare har sunt fett eller ikke. Vet vi ikke skal ha transfett og mettet fett men det gjelder jo ikke meieriprodukter og Cocosa. Blir litt sprø så hvis noen har tips så spytt ut... Tror denne tråden kan gjøre at jeg holder ut denne gangen, hjalp i alle fall da jeg var medlem av grete roede og snakket med folk i lignende situasjoner. Mitt første innlegg men har lest MYE her inne. Veldig inspirerende...
Jeg begynte 12 juli og har tatt av kun 0,5 på en uke. Litt kjedelig men siden jeg ikke er i ketose men følger Fedon vil det ta litt lengere tid.
Gleder meg å bli kjent med dere..
Start vekt 75 kg og vil helst ned til 65, men blir glad hvis jeg klarer 68...

Trine

Sist redigert av trine32 : 20-07-10 kl 18:09.
trine32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat