Vis enkelt innlegg
Gammel 20-07-10, 16:14   #26
Olli123
Medlem

Medlem siden: Sep 2009
Olli123 er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max og sånn

Sitat:

Jeg aner ikke hvor du tar det der fra.
Les dette under og så kan vi se om du vil være like bastant. Jeg har lest nok undersøkelser/forskning som konkluderer med det motsatte av det du nettopp har skrevet:

http://www.scientificamerican.com/ar...ed-weight-gain
Rogers PJ, et al. Separating the actions of sweetness and calories: effects of saccharin and carbohydrates on hunger and food intake in human subjects. Physiol Behav 1989;45:1093–1099

Lavin JH, et al. The Effect of Sucrose- and Aspartame-Sweetened Drinks on Energy Intake, Hunger and Food Choice of Female, Moderately Restrained Eaters International Journal of Obesity. 1997;21:37-42

Tordoff MG, et al. Oral stimulation with aspartame increases hunger. Physiol Behav 1990;47:555–559

Swithers SE, et al. A Role for Sweet Taste: Calorie Predictive Relations in Energy Regulation by Rats. Behavioral Neuroscience 2008;122(1

Og listen fortsetter. Du kan sikkert finne bortimot 200 forskningsrapporter som konkluderer med at aspartam har negative helseeffekter, men du finner vel så mange som sier det motsatte. Man kan sikkert lese seg igjennom alle rapportene og finne sin egen konklusjon, eller man kan høre på de meta-konklusjonene som er gjort verden rundt. Både mattilsynet, FDA, EFSA (European Food Safety Authority) samt en rekke andre land har renvasket aspartam helt. Man kan gjerne tro at de alle tar feil, men da blir man fort en av konspirasjons-gjengen.

Husk også at aspartam har vært offer på flere konspirasjoner, nettsteder som legger ut lister med 30-50 bi-effekter etc.

http://en.wikipedia.org/wiki/Aspartame_controversy

Sitat:

The artificial sweetener aspartame has been the subject of several controversies and hoaxes since its initial approval by the U.S. Food and Drug Administration (FDA) in 1974. Critics allege that conflicts of interest marred the FDA's approval of aspartame, question the quality of the initial research supporting its safety,[1][2][3] and postulate that numerous health risks may be associated with aspartame.

The validity of these claims has been examined and dismissed.

Olli123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat