Vis enkelt innlegg
Gammel 20-07-10, 14:18   #20
Trulte67
Medlem

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 58
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Trulte67, jeg er så imponert over din vekttap!! Når tid var det du begynte?? Jeg sliter litt her, som du ser over jeg nettopp begynte 12/7... kunne gjerne høre hvordan du spiser? Jeg hører nå at jeg spiser for lite fett, så jeg skal prøve å øke men hvis jeg teller kalorier av alt fett og kjøtt så blir det sinnsykt mye! Har du noe råd basert på din erfaringer??

Fra 118 kg og til 103 var på 1 år fra høsten 2008. Jeg skiftet ut godteri og juice med skummet melk og brødskiver faktisk. Det er jo ikke lov å si her inne, men jeg gikk ned 15 kg på det. Hver gang jeg hadde lyst på noe godt, så drakk jeg skummet melk -- gjerne 1 liter om dagen -- og spiste brødmat. Jeg var ikke noe særlig til brødskivespiser før dette, så det var en utfordring, men gikk greit .
I vinter ble jeg syk, og plutselig i starten av mai var jeg 106 kg. Da startet jeg og mannen på ketolyse, fram til st.hans. Etter det hadde vi et par ukers pause hvor vi spiste akkurat det vi ville, - kaker, is, sukker - you name it.
Nå er han tilbake på ketolyse, men ikke jeg. Det jeg spiser mest av om dagen er jordbær med strøsukketter og kanel og masse fløte....

Jeg spiser mye fløte og seterrømme, det har jeg gjort hele tiden. Men vi spiser også mye grillmat, og da helt uten fløte/rømme til middag de dagene.

Jeg kan egentlig ikke gi deg noen råd, for jeg går raskere ned enn mannen her for tida, og han er flinkere med kostholdet sitt enn jeg, så det er tydelig veldig forskjell på folk.
Det viktigste er vel at jeg ikke er sulten. Hvis jeg er sulten, så spiser jeg ikke et par salatblader eller noe, men hiver innpå fett, som f.eks. kremfløte. Jeg spiser ikke fett kjøtt, verken nakkekoteletter eller bacon - det liker jeg dårlig.

118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat