Tråd: Fersking
Vis enkelt innlegg
Gammel 19-07-10, 02:09   #1
Noenkiloformye
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Noenkiloformye er på en erverdig vei
Question

Fersking

Hei, jeg er helt ny i denne karboverdenen
Prøvde meg på dag 1 av min lille diett, og sprakk. Til frokost lagde jeg meg 2 pannekaker (2 egg + 1/2 dl fløte) med bacon. Det var ikke nok så det ble to stekte egg og mer bacon. Fremdeles sulten. Til middag ble det noe kjøtt, med blomkål og ost ved siden av. Mettheten holdt seg ikke lenge i det hele tatt.
Så hva gjør jeg da? Er vandt til potetmos, ris og pasta, og blir veldig mett av det. Går aldri rundt og er sulten av to normale pannekaker.
Finnes det oppskrift på pannekaker som er mer mettende?

Sliter litt med tilbehør til middag. Prøvde ut blomkålsris i går, og det var helt greit. Kan også bruke en del brokkoli. Men å spise blomkål eller brokkoli hver dag er ikke noe jeg ser frem til. Sett litt rundt på diverse sider, og har funnet en del oppskrifter. Men de fleste bruker en del grønnsaker som tomat, og det spiser jeg ikke. Er sær i matveien; har lagt til meg uvaner fordi jeg har hatt en del vondt i magen oppgjennom årene. Dette har ført til at jeg knapt spiser annet grønt enn eple, drue, banan, appelsin, agurk, blomkål og krokkoli.

Kanskje litt vel lang post for mitt første innlegg her, og sikkert postet på feil plass og men blir veldig glad om noen vil forbarme seg over meg

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat