Vis enkelt innlegg
Gammel 18-07-10, 22:13   #7
buzy bee
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2010
buzy bee er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp til menyplan...

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Spørs jo om du teller karber og holder deg under 20 g/dg eller om du har det mer fritt da.

Min dagsmeny er f.eks. som følger:

frokost - 2-3 rughavresprø med bremykt og masse makrell i tomat og pepper (bruker ca. 1/3 boks pr. rugsprø)

lunsj - 2 fiberrik med bremykt, phildelphiaost og friske jordbær i skiver

middag - svinefilet stekt i smør med en mos av lettkokt blomkål og brokkoli som kjøres med stavmikser, har gjerne i en smørklatt til i panna og koker ut sjyet etter svinefileten og har det i mosen - NAM! Salat til. Kan også koke ut sjyet med seterrømme og ha over som saus, krydrer da mosen med noe annet. Det hender jeg hiver en neve ferdig kokte, moste linser i sausen også.

kvelds - tja... Det er ikke alltid jeg spiser kvelds, men f.eks. en-to oopsier med smør og pålegg eller en porsjon friske bær med krem evt. friske bær (frosne er helt topp også) med naturell yoghurt + kesam + litt søtning og en kornblanding ala Fedon.

Jeg teller ikke karber da, holder meg bare enkelt og greit unna poteter, ris, pasta og sukker som best jeg kan. Og magen funker myyyye bedre på dette kostholdet, det er helt sikkert!

Det hørtes innmari godt ut med den sjyen i mosen! Skal absolutt prøves. Takk skal du ha! Hva er forresten oopsier?

buzy bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat