Vis enkelt innlegg
Gammel 18-07-10, 14:19   #2598
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jo, altså. Jeg skjønner det bare ikke Jeg får ikke til å legge til mine egne retter (dvs, det som er i retten).. Og, jeg vil legge inn egg og bacon (f.eks) som ett måltid, men jeg må enten legge inn som "mine retter" eller som to måltider? Jeg spiser jo forskjellig mengde bacon og ikke alltid like mange egg! Gah. Og så tenkte jeg at jeg skulle legge inn en pølsetype jeg har spist, men som ikke står i den der lista. Og da tenkte jeg som så at jeg måtte legge inn hva de inneholdt av ingredienser og gram fett og karbo osv. men det går ikke?? jeg skjønner ikkeno jeg. den der hjelpesaken som kommer opp på internett gav meg heller ingenting nyttig. masmasmas

En annen ting jeg lurer på: Jeg tenkte jeg skulle lage min egen versjon av Skaldemans slankekjøttkaker (fantastisk navn for en som har kjøttkaker som livrett ).
Om jeg blander en kjøttdeigpakke og en pakke medisterfarse eller kjøttfarse (sikkert rundt 400 gram pr pakke), kan jeg da smelte litt smør, la det kjølne og ha det i massen for å få opp fettprosenten? Eller funker ikke det? Jeg forsøker meg på å ikke bruke andre meieriprodukter nå, etter råd fra dere, nemlig

Ok, jeg kommer til kort her . Jeg har kun brukt mat på data til å legge inn en og en matvare.

Men om du skal lage kjøttkaker, så ville jeg ha gått for medisterDEIG, og ikke farse. Farse er spedd ut med diverse stivelser opp til 6%. Du må sikkert på en litt mer velassortert butikk for å finne medisterdeig, forsåvidt. Du kan sikkert ha i smør, men medisterdeig er veldig fett i seg selv, så jeg tror egentlig ikke det er nødvendig.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥