Vis enkelt innlegg
Gammel 17-07-10, 12:17   #2
wollafruen
Medlem

wollafruen sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Alder: 41
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Jeg får det rett og slett ikke til...

Du er antakeligvis i normalvektområdet ditt. 55-56 kilo er ganske lav vekt, nesten uansett hvor lav/høy du er (du skriver ikke noe om høyden din)

Kanskje er det på tide å tenke vedlikeholdskost, og revurdere hvor langt ned i vekt du faktisk skal. Noen må gjøre om på målsetninger underveis. Kanskje skal du nå ha et år hvor du setter som mål å HOLDE vekten på 55-56 kilo. Kroppen trenger tid til å bli med på omveltningene vi gjør. Nå vet ikke jeg om du har gått ned mye før du kom til 55 kilo, men hvis svaret er ja vil jeg i hvert fall tenkt at du burde hatt et år med målsetning om å holde vekten. Fortsette å spise lavkarbo, men holde vekten i det området den er nå. Ikke tenke mer nedgang, men tenke på å få til vaner som vedvarer, opprettholde aktivitesnivå (eller øke - om det er ønskelig og mulig å få til i hverdagen du har).

Så når det året har gått kan det hende at du enten er fornøyd der du er. Eller, om du fortsatt har kilo som skal vekk, kan du gå tilbake til rundt 20 karb pr dag, og da vil jeg tro det kanskje kan løsne. Kroppen må få henge med på endringene. La den få tid til å omstille seg til å være nettopp 55 kilo. Spør Photobscura om stillstand, hun hadde et platå som varte i nærmere 3 - TRE - ÅR(!) før det løsna.

Ønsker deg lykke til med fortsettelsen