Vis enkelt innlegg
Gammel 16-07-10, 01:55   #169
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 40
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Tror du på engler?

Opprinnelig lagt inn av hernon, her.

jeg er helt enig med deg, Plastbox. Man skal ikke sluke alt dette rått! Man skal faktisk være ganske så forsiktig med det og bruke det vettet man har fått utdelt!

Mht "varme hender" og aura: Hold håndflatene dine mot hverandre med ca 7-10 mellomrom. Etterhvert vil du kjenne varme mot håndflatene. beveg dem fra hverandre og så sammen igjen. På et punkt vil du kjenne motstand, det er der den fysiske auraen din går. Med litt øvelse kan du forsøke deg oppover langs armene etc

En metode jeg forsøkte for en stund tilbake var å meditere mens jeg visualiserte energi fra noe langt oppe som betød "kraft" for meg komme inn i kronechakraen min og energi fra jorda komme opp gjennom føttene. Energien skulle samles sånn omtrent i solar plexus, og med hvert dype pust skulle man visualisere en glødende hvit ball, en flamme som ble mer og mer intens, eller hva enn som var mest naturlig og best mulig representerte "kraft" for meg.

Etter ca. 5 minutter med dette begynte jeg å skjelve og kaldsvette mens hele kroppen hurtig skiftet fra å føles kald til glovarm. I tillegg følte jeg noe jeg bare kan beskrive som et fysisk trykk bak ribbena. Denne energiballen skulle så kobles til hendene via "forgreninger", "rør", igjen hva enn man måtte føle var mest korrekt som sakte skulle ledes opp gjennom skuldrene, ned gjennom armene, ut til hendene. Igjen følte jeg på kroppen at denne "energien" beveget seg, og jeg følte varme/trykk mellom hendene.

Men.. Man kan øve seg opp til å gi seg selv falske nerveimpulser. Man kan faktisk innbille seg at noen tar på deg og fysisk føle det dersom overbevisningen er stor nok (i.e. man lurer seg selv). Med visuell feedback fra en live fMRI-scan av smertesenteret i hjernen kan man til og med lære seg å dempe smerten sin, selv om smertekilden måtte være aldri så ekte.

Så, skepsisen er der. Det var en veldig morsom opplevelse og jeg kan når som helst "flytte energi" rundt i kroppen min og "føle" det som om det var like ekte som en lett berøring. Problemet er at jeg ikke produserte noen effekt som var målbar eller observerbar fra utsiden, samtidig som symptomene har en helt naturlig, lett forståelig forklaring. Igjen, Occam's Razor. Den naturlige forklaringen er enklere og krever færre antagelser om det ukjente enn at jeg har "superkrefter", ergo er det mest fornuftig å anta en naturlig forklaring. =/

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat