Vis enkelt innlegg
Gammel 16-07-10, 01:10   #164
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 40
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Tror du på engler?

Ja, meditasjon er et tema som går igjen i stort sett alle former for okkultisme og overnaturlig tro. Den eneste typen jeg er kjent med er den japanske "tom tanke" (dårlig oversatt) typen, der man rett og slett setter seg ned, puster rolig og kontrollert og tier den konstante indre dialogen. Dette, kombinert med diverse visualisering av farger og denslags, men da beveger vi oss ut i et felt som varierer veldig fra praksis til praksis.

Er det dette du mener? Skal jeg bare bruke tid hver dag på å være rolig i et stille miljø og ikke ha noen indre dialog? Hvordan, rent konkret, skal dette hjelpe meg å manipulere/føle energi og se auraer? Må jeg "låse opp" chakraer (inkludert det 3. øyet), eller..?

Ang. dette mystiske hormonet.. Har du noen faglitteratur på det? Dersom det faktisk var tilfelle og ble publisert ville jeg tro andre hadde testet det, da det å ha et håndfast bevis på at noe faktisk skjer når man mediterer ol. ville vært en av de største oppdagelsene i menneskets histore. Derfor jeg spør, stiller meg skeptisk til såkalte "bevis", da et slikt bevis fort ville blitt testet over hele verden og dersom det faktisk var réelt, blitt publisert med voldsomme overskrifter.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat