Vis enkelt innlegg
Gammel 16-07-10, 00:18   #161
Sivensvans
Seniormedlem

Sivensvans sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Tror du på engler?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Godt poeng, heldigvis har vi forstatt elementærfysikk (kvantefysikk, strengteori, M-teori, osv.) som er spennende områder vi bare såvidt begynner å forstå. Vi har også endel jobb igjen før vi forstår DNA og RNA 100%, men vi har allerede designet våre egne helt syntetiske livsformer, så jobben pågår der også. Hva med utforskning av rommet? Det er nesten uungåelig at det finnes levende verdener andre steder og det ville jo gitt oss en vanvittig ny kilde med informasjon. Fler-dimensjonell matematikk (i forbindelse med strengteori ol.) er et felt det forskes på. Nanoteknologi, deriblant nanomedisin er også svært spennende og lovende forskningsfelt.

Vi er nok langt fra å forstå og dokumentere alt, men så langt har vi gode beskrivende "lover" for så godt som alt som skjer (og med "skjer" ekskluderer jeg selvsagt det folk subjektivt sier skjer i hodene deres, enten det måtte vise seg å være réelt eller ikke). Det er mye spennende igjen å oppdage her i den kjedelige, fysiske verden!

Hei du, du er der enda? Det betyr at du kanskje synes dette er spennende? Jeg ser du bruker språk som ikke jeg forstår - det er kvantefysikk, nanoteknologi osv . Det er sikkert viktig for deg. Men, for MEG handler det om FØLELSEN jeg har. Ja, det handler om FØLELSEN - og, min viten om å ta inn eller ut tanker. Det er DET det handler om for meg og da skjønner vel du også at vi snakker totalt forskjellige språk?

Med all din viten og intelligens vil jeg tro at du har veldig mye i vente dersom du åpner opp for dette redskapet. For, det er det det er - et redskap. Enten tar du det i bruk, eller så lar du det være. Det er i grunn opp til hver enkelt person. Jeg tror du kunne fått mye ut av det. Det er bare et verktøy, bruk det om du vil.

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Berit Nordstrand Svar med sitat