Vis enkelt innlegg
Gammel 16-07-10, 00:14   #49
Borghild
Seniormedlem

Medlem siden: May 2010
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tommel opp for Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Er hun en såkalt "etisk veganer"? Altså, en som ikke spiser kjøtt fordi det er uetisk å drepe dyr. I så fall lurer jeg litt på hvorfor hun ikke spiser egg fra frittgående høns, økologisk honning, meieriprodukter fra frittgående kyr, osv. Har alltid plaget meg litt dette veganerkonseptet.. Å være vegetarianer og spise animalske produkter som kan produseres uten å skade eller plage dyrene er da ikke uetisk hvor enn mye du legger i dyrenes velferd?

Om noe er kjøp og konsumering av økologiske produkter et stort pluss for dyrene da den eneste stemmeseddlen næringsindustrien bryr seg om er den i lommeboka. Hadde alle kjøpt egg fra frittgående høns, ja, så hadde alle egg-leggende høns kjapt blitt frittgående.

Se forresten linken jeg postet over (og under) for omtale om og Amazon-link til en bok alle veganere/vegetarianere bør lese:

http://www.proteinpower.com/drmike/l...getarian-myth/

Skal be henne sjekke linken.
Har argumentert med henne om dette til ingen nytte.
Nei det er ikke av etiske grunner, hun har hatt en del vondt i indre organer, som milt, nyrer + at det er mulighet for Chrons. Hun var hos en altenativ medisiner som fikk henne startet på vegar kost.
Hun har klokketro på at dette er både sundt og riktig for henne. Dessverre.