Vis enkelt innlegg
Gammel 15-07-10, 23:32   #155
Sivensvans
Seniormedlem

Sivensvans sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Tror du på engler?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Hørt om Occam's razor? I en situasjon der du har 2 eller flere mulige forklaringer for samme fenomen er det antagelig den enkleste som er den korrekte. I dette tilfelle snakker vi religion vs. realisme/naturalisme/hva-enn-du-vil-kalle-det, og der er det faktisk ikke slik at alle forklaringene ér likeverdige engang!

Mitt livssyn antar ingenting, alt jeg "tror" på kan bevises, observeres, testes, dokumenteres, osv. Det du tror på går per definisjon på ren, blind tro. Selv om du stiller hele det kjente universet i tvil med dine svaaake og nå tullete "argumenter" kommer mitt livssyn fortsatt ut som det mest fornuftige å "tro på" rett og slett fordi det krever færrest antagelser.

Sorry altså - jeg har forsøkt og flere med meg. Kan vi ikke bare være enige om at vi ikke er enige? Også kan du lage deg en egen tråd hvor du kan få diskutere dette - helt fritt!?? Vi lever tydeligvis i forskjellige verdner - og, med all respekt, det du snakker om hører ikke hjemme i min verden.

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Berit Nordstrand Svar med sitat