|
Sv: Sjokolade igjen, for ordens skyld ...
Opprinnelig lagt inn av Nurk, her.
Har også hørt masse bra om Cloetta, den har ikke jeg smakt enda - men Sjokoladeprinsen er uten tvil helt supergod - men ja, er det mulig å ta en så svinaktig pris? 25 kr for en så liten sjokolade koster det altså her på Spar....steike så dyrt! Da skal man virkelig kose seg med den altså....
Spar er selvsagt den butikken vi har nærmest, og det eneste sukkerfrie der er Sjokoladeprinsen...så jeg kjøper den rett som det er, dessverre - men ergrer meg hver gang over den prisen 
Jeg kjøper Cloetta på min lokale Rema, og en plate på 100 gram koster bare en anelse mer enn en halvparten så stor plate fra Sjokoladeprinsen! Kiloprisen for den fra Sjokoladeprinsen er vel oppunder 500 kr, nekter å tro at den kan være verdt det, med mindre den har magiske krefter.
Det går litt på prinsipper- produsentene av sukkerfritt godteri og andre lavkarbo-produkter utnytter oss desperate forbrukere så rått- alt sukkerfritt godteri er grovt overpriset, greit at sukker er et billig råstoff, men nettogevinsten på å produsere sukkerfritt godteri må være sinnsykt høy. Det er grenser for hvor mye jeg lar meg utnytte!
|