Vis enkelt innlegg
Gammel 15-07-10, 19:24   #148
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 40
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Tror du på engler?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kan vi egentlig det? Kan du bevise at dette ikke bare er ting som skjer inne i ditt hode? At verden rundt deg ikke bare er en form for fantasi? Det er faktisk helt umulig å bevise, for bevisene vil i såfall også kunne være endel av fantasien
Dette er et av de store universelle fisolsofiske spørsmålene som har blitt diskutert fra de gamle grekernes tid.

Vel, det gamle "Cogito ergo sum" (Jeg tenker, derfor er jeg) er vel i seg selv god nok grunn til å vite at i allefall jeg er. Med tanke på at andre kan vite ting uten at jeg vet det og kan endre ting jeg har sett uten at jeg vet det før jeg ser det igjen selv, betyr vel også at dere er enkeltstående intelligente agenter fremfor en del av min fantasi.

Argumentet ditt er så vagt og grunnløst at det i grunn legger seg selv dødt.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Forøvrig er det nesten litt søtt å se hvordan hovedsaklig menn oppfatter det å åpne opp for noe større enn seg selv som så ufattelig skremmende. Det har vel noe med kontrollbehov å gjøre.

Er litt søtt(/frustrerende/skremmende) å se hvordan hovedsaklig kvinner sprer disse idiotiske mannsklisjéene, spesielt i sammenhenger der de mangler andre måter å forsvare seg selv eller argumentet sitt på.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat