Vis enkelt innlegg
Gammel 12-07-10, 21:01   #36
lucifine
Seniormedlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Huff, stakkars vesla! Men du, det du ramser opp av matvarer er i aller høyeste grad matvarer spekket med raske karbohydrater vi tåler veldig dårlig. Speltmel, fullkornspasta og grove brød er omtrent like ille som vanlig mel, pasta, ris og kneippbrød. Frukt er bare sukker og mais er om mulig verre enn sukker.

Det fettet som er i kjeks og småkaker du finner i butikkhyllene, er gammel pommes frites fett som er hentet fra hamburgerrestauranter (har lært dette på kostholdskurs, og i tillegg har jeg fått bekreftet denne informasjonen av broren min som har vært sjåfør og hentet sånt fett). I tillegg til dette skrekkelige fettet er det hvetemel og sukker i sånne kjeks og kaker. Og E-er. Jeg vet ikke hvor "halvsunt" det er?

Så dårlig som dattern din er, ville jeg tatt en prat med Dr. Sofie Hexeberg. Eller kanskje bedt fastlegen om å sende prøver til Rikshospitalet (Dr. Reichelt), så de kan sjekke om hun er intolerant på hvete- og melkeprotein. (Trenger bare en urinprøve).

Vi var hos legen i dag og fikk henvisning tiL Rikshospitalet.. Legn mente vi måtte påregne 3 mnd ventetid siden det ikke var noe akutt her.

Nå har jeg ikke kjeksene føre meg men skal jammen sjekke hvor mye fett det er oppi de kjeksene. Er ikke sånn at hun lever på kjeks altså, men når hun skal ha noe godt aå har vi gitt speltkjeks, rugkjeks, riskjeks, knekkebrød, flatbrød istedenfor. men skal tenke på det neste gang jeg vurderer å gi henne kjeks.. Ser det føre meg det du beskriver.. :urk: Smoothie spiser hun ikke, hun kan ta maks en slurk så er det neineinei.. Nytter ikke blande maten, da spiser hun ikke. Nytter ikke gjemme noe oppi noe annet, for hun merker det og da er det matnekt. Hun er veldig sær i matveien, kan hun ikke se HVA hun spiser (eller huske at hun liker det) så er det neineinei..

lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat