|
Sv: Tommel opp for Dagbladet
Opprinnelig lagt inn av Licota, her.
Og barn går jo selvfølgelig glipp av viktige mineraler og vitaminer dersom de settes på et kosthold med mindre karbohydrater, og mettet fett fører til hjerteinfark. Ikke akkurat oppdaterte på forskningen, disse "ekspertene". Jeg kjente jeg ble irritert.
La oss si at vi KUN kutter ut hvetemel, pasta, ris, potet og brød i kosten vår. Pluss potetgull og alt sånn snop. Altså kun ene og alene det. HVILKE vitaminer og mineraler går vi egentlig glipp av da? . Jeg kan ikke se at det er noe vi trenger i de tingene.
Jeg kan jo selvfølgelig være tilbøyelig til å diskutere om hvorvidt det er bra å kutte ut grønnsaker som vokser over jorden, og om hvorvidt det er bra å innta SÅ MYE fett som på ketolyse, men det betinger en saklig motpartner til diskusjonen, og en som ikke står på sitt uansett hva.
Når det gjelder mettet fett er det jo underlig at det skal være så farlig både for barn og voksne ettersom morsmelka består av 50% mettet fett, og den er jo den aller beste for en liten krabat. Jeg kan forresten også være tilbøyelig til ådiskutere "kunstig fett" (i mangel på ett annet ord. Altså fett fra blandingsprodukter, som rømme, fløte, ost osv. Ja, det er blandet med noe annet for å lage det), vs. fett fra en naturlig kilde, som avokado, nøtter, grillskive osv.
Visste dere forresten at det er noe som heter karbansikt? Dvs at man kan se på noen dagen etter de har spist mye karber, som f.eks pastarett? Man blir oppblåst i ansiktet. Og klart man blir det, man samler jo vann.
Drevon er vel den aller verste, og minst faglige eksperten her til lands. Ikke er han oppdatert, og han tviholder på 20-30 år gammel forskning og mening. Det er faktisk helt sykt at VG som en seriøs portal setter sin lit til han.
|