Vis enkelt innlegg
Gammel 11-07-10, 21:48   #96
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 40
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Tror du på engler?

Folk forvirrer begreper her. "Tro" er en enkeltpersons overbevisning om at det finnes noe som ikke kan testes, observeres nøytralt eller bevises. "Religion" er et menneskelig konstrukt; organisert tro. Det er laget for å gi få mennesker makt over mange og har strengt tatt ingenting med "tro" å gjøre.

Jeg tror overhodet ikke på noen gud, og om jeg så hadde fått møte gud ansikt til ansikt hadde jeg fortsatt nekte å tilbe det allmektige vesenet som har skapt oss (og dermed er ansvarlig) men lar så mye elendinghet skje i verden.

Et par ting jeg synes er interessante..

Dersom du hører stemmer eller føler nærvær og sier det er Gud eller Engler, ja, så er du et friskt, oppegående, produktivt medlem av samfunnet som har sett lyset. Opplever du de samme symptomene og sier det er hva som helst annet blir du innlagt og behandlet for diverse mentale sykdommer.

De aller fleste troende er rimelig bastante i at de har sett Lyset og kan frelse deg, hva da med alle de milliardene av menneskene fra andre religioner og trosrettninger som er nøyaktig like overbevist om at deres religion er den eneste rette? Hva gir deg retten til å være så ufattelig arrogant at du påstår at du er den eneste som vet hva som er riktig, enda religion/gud/engler/osv. per definisjon ikke kan bevises eller motbevises og andre troende er akkurat like overbevist om at de har rett..?

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat