|
Sv: Tror du på engler?
Opprinnelig lagt inn av EmilyB, her.
En religion i seg selv er aldri ond eller noen av de tingene du skriver. Det er faktisk interessant at det innenfor f.eks Islam ikke finnes kvinnefiendtlige holdninger i utgangspunktet. Derimot passer karakteristikkene du kommer med på enkelte mennesker som hevder de taler på vegne av religionen(e) og som tolker religionen. En religion i seg selv er som sagt ikke ond. Skal man trekke linjer og konkludere så bastant som jeg opplever at du gjør kan man egentlig hevde at J.D Salinger sin bok Catcher in the Rye er en grusom og ondskapsfull bok som burde sensureres og brennes siden den førte til at John Lennon ble drept.
Her er et fint eksempler fra de "ikke kvinnefiendlige holdingene" i islam;
Sitat:
“Men are in charge of women, because Allah hath made the one of them to excel the other, and because they spend of their property (for the support of women). So good women are the obedient, guarding in secret that which Allah hath guarded. As for those from whom ye fear rebellion, admonish them and banish them to beds apart, and scourge them. Then if they obey you, seek not a way against them. Lo! Allah is ever High, Exalted, Great.”
Så hvis dette er okidoki så er det altså jeg som er i kontroll av dere kvinner fordi jeg er bedre skapt enn dere og bruker penga mine på dere, og dere har bare å være snille jenter med meg når jeg får lyst og sånt ellers.. hvis dere får "hodepine" så får dere storkjeft av meg og hvis ikke det setter dere på plass så så får dere sove på sofaen til dere tar til vett, og hvis ikke det hjelper engang så får dere smake flathanda mi.
Ingen kvinner her som syntes der var noe feil med var det vel? 
BiSm
|