|
Klagetråd - jeg gir nesten opp!
Nå har jeg holdt på med (det jeg mener er) Atkins i en måned. Jeg har kun gått ned 3,5 kg. Jeg har en bror som har gått på EasyDiet og han har tatt pulvervarianten. Han har gått på kurs via det og lært mye mye mye. Han gikk ned over 30 kg ganske kjapt. Men siden han drev med pulver, så trengte han ikke sjekke om han var i ketose, for det var han absolutt!
Vi møttes for ikke så lenge siden og han påpekte masse jeg gjorde feil:
- Jeg spiser altfor lite (jeg spiser ca. 2 ganger om dagen, men jeg er ikke mye sulten)
- Jeg tar kosttilskudd, dette hindrer ketose (jeg MÅ ha kosttilskudd, for ellers er jeg en levende zombie!)
- Jeg er slapp, energiløs og sliten = Jeg spiser galt
- Jeg drikker altfor lite vann (rundt 1 liter om dagen)
- Jeg er ikke nazi nok i forhold til hva man kan spise og ikke (jeg har visstnok ikke lest NOK i bøkene)
- Jeg trener ikke (hakke hatt tid, rett og slett )
Han mente også at når jeg aldri har vært i ketose (jeg har prøvd sticksene mange ganger og er alltid negativ), så er selve lavkarbo dietten poengløs. Fettet legger seg på kroppen og kroppen tærer heller på musklene mine.
Så nå kommer et lite hjertesukk. Jeg hakke energi, jeg er deppa og har gått opp en halv kilo Hva skal jeg gjøre ? Pulver ække helt greia for meg, da jeg har erfaring med at når jeg holder på med pulverkurer (som pleier å funke vektmessig) gjør at jeg fråtser mat når jeg får sjangsen. Jeg trenger å tygge mat og kjenne at jeg heller har forandret kostholdet.
Jeg MÅ gå ned kilo. Skal jeg heller gå over til lavkalori varianten istedet? Jeg har gått på Grete Roede før jeg ble gravid med mitt andre barn og da gikk jeg sakte (og varig) ned 12 kg på ett helt år. Men nå har jeg behov for å gå ned mer kilo og varige kilo.
Kjære erfarne lavkarbo-mennesker: Hva gjør jeg nå ? Noen som har vært der jeg er akkurat nå og kan fortelle litt om hva -du- gjorde ?
|