Vis enkelt innlegg
Gammel 10-07-10, 11:29   #9
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen andre som plages med romling i magen?

Kunstig søtningsstoffer kan ha den effekten, ja. Jeg må holde meg langt unna sånt for da bråker det både her og der...

På høykarbomat produserer magen veldig mye magesyre for å fordøye maten vi ikke tåler så godt (ferdigmat, kornprodukter og sukker). Etter start på LCHF produserer den like mye som før, og det tar det litt tid før magen venner seg til den nye kosten. Mange får problemer med mye halsbrann og vondt i magen i begynnelsen. Selv hadde jeg en intens halsbrann i hele to måneder før det forsvant helt. Nå er alt lungt og stille.

Kanskje det kan ha en sammenhengn med rumling i magen? På høykarbokost får man jo også fylt magesekken betraktelig mer enn på LCHF kost, siden metthetfølelsen er en sprengt magesekk på høykarbo. Kanskje magen har vennet seg til å få mye mat? Vet ikke jeg - bare prøver å resonnere og tenke høyt, jeg.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat