Vis enkelt innlegg
Gammel 10-07-10, 00:11   #88
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 40
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Tråden startet da vitterlig med en tenårings ønske om å endre utseende, ikke hvilke kjemiske prosesser som ligger bak hvordan andre ser ham?

Sant, men du svarer nå engang på postene mine som i utgangspuntet var ment som litt underholdende vitenskapelig trivia.

Jeg har allerede svart trådstarter og fortalt nøyaktig hva sønnen bør gjøre om han ønsker å smelle på seg mange kg med muskler. Beinhard trening (programmet RYP er sabla godt), og et kosthold der han får i seg proteiner og trege karbohydrater til hvert måltid samt kjemperaske karbohydrater og proteiner før og rett etter trening. I tillegg kommer selvfølgelig "common sense"-biten, altså nok vitaminer og mineraler (sink er spesielt viktig for testosteronproduksjon hos menn, og vitamin D har vi alle underskudd av her i Nord), nok Omega3, gjerne CLA og kreatin om han ønsker å få en bitteliten ekstra, lovlig boost...

At du velger å kverulere og krangle, og komme med påstander så langt ut på jordet som at det å ønske seg en sunn, frisk kropp faktisk fører til dødelige spiseforstyrrelser (uavhengig av at spiseforstyrrelser faktisk er psykiske lidelser)... Det virker som om du forsøker å selge den "perfekte" kroppen som noe som nesten ikke finnes (foruten retusjering) og som uansett ikke er verdt å strebe mot.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat