Vis enkelt innlegg
Gammel 09-07-10, 20:56   #43
Sivensvans
Seniormedlem

Sivensvans sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Tror du på engler?

Siden det var jeg som startet denne tråden har jeg lyst til å takke for alle innspill! Det er et fascinerende område det her - og, det er mange meninger om det.
Jeg selv kunne bare for et par år siden le meg fletta av de som påsto at de "kjente noe mer".
Det betyr ikke at jeg "ler meg fletta" av de som ikke ser dette som noe for dem.

Jeg vet at dette er et rart tema for de aller fleste av oss.

Det viktigste synes jeg er at vi respekterer hverandres opplevelser. Noen har vært så heldig at de har opplevd noe mer, andre ikke.
Jeg synes Photo hadde et godt poneng da hun skrev at "dersom man ikke åpner opp, opplever man heller ingenting".

For min del var det i all fall sånn. Jeg hånlo av de som påsto noe annet - men, så kom jeg i en situasjon hvor jeg selv fikk oppleve noe av kreftene som finnes der. For meg nå, er dette redskap som man kan benytte seg av - eller la være. Det kommer vel hel an på hva slags behov man har, gjør det ikke?

Jeg er en sterk kvinne, vil jeg påstå selv i alle fall - men, føler meg enda sterkere ettersom jeg har tatt i mot denne kraften. Det er en kraft jeg kan ty til akkurat når det passer meg - kjærligheten jeg opplever tilbake er totalt betingelsesløs.

Jeg tror alle opplever dette forskjellig - men, når man først har fått kontakt VET man at den er der - for alltid. Man vet at man får hjelp uansett. Nå snakker ikke jeg om liv og død nødvendigvis - men, om å få veiledning i livets gang. Man kjenner at man får en ro - en indre ro som er så utrolig viktig, nesten som et varmt teppe som blir lagt over en.

Når man snakker om bibelen og Gud - så detter jeg litt av, for jeg har ikke lest en eneste setning i bibelen og har ikke hatt så mye med det å gjøre - for meg trenger det ikke ha noen sammenheng. Jeg tror på en Gud- men, han jeg tror på er mer velvillig og kjærlig enn den man tradisjonellt tror på. Det er mange misoppfatninger ute og går. Jeg tror gud er ALT og har ingen religion, den er det vi mennesker som har skapt. Og, bare for å si det - når jeg spør, om du tror på engler - var det mer i vid forstand. Tror ikke heller jeg ser for meg engler med vinger (selvom det kanskje også finnes).

Ja, jo...nå fikk jeg kanskje sagt litt av det jeg hadde på hjertet - mener ikke å bli belærende, for det mener jeg ikke i det hele tatt. Jeg ønsker bare at du skal få de beste opplevelsene du kan få i livet ditt!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Berit Nordstrand Svar med sitat