Vis enkelt innlegg
Gammel 09-07-10, 11:52   #8
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Amming og ketose

Opprinnelig lagt inn av Edlih, her.

Ett sakte vekttap er nok ikke farlig nei, men det ville vell innebære ett sunt og variert kosthold og mosjon? Ikke så ekstremt som ketose? Å spise lavkarbo og amme ser jeg ingen grunn til å ikke kunne gjøre. Det ser jeg på som sunt da
At ammende går ned av å amme er jo en helt annen sak da, det er kroppens naturlige gang! Ikke slanking.... Det er meningen det skal være slik.

Hva er forskjell på at man går ned ved å justere kostholdet eller å ubevisst justere kostholdet å gå ned? Jeg ser ikke den.

Og ja, jeg har spist grønnsaker til ALLE måltider de siste 10årene, såkalt sunt ellers også, men pga min insulinresistens så går jeg bare opp i vekt. Når noen sier at det bare er å spise sunt og mosjonere, da blir jeg en smule harm, fordi det er jaggu ikke så enkelt. Hvis det var så enkelt hadde jo flesteparten av oss vært normaltvektige jo.

Jeg klarte å holde kostholdet i sjakk i forrige svangerskap, gikk nok inn og ut av ketose ettersom hva jeg åt, jeg åt ikke bevisst ketogent, men det ble slik noen dager.
Men så ble Dokka vår født og vi lå 2mndr på sykehus, jeg pumpet og ikke ammet( pga sondemating), maten var det helt umulig å spiser skikkelig lavkarbo, jeg tok meg 4 rugsprø om dagen og fylte opp med det jeg fant av ost, kjøtt og grønt og en sukkerfri yoghurt om dagen. Resultat: 16kg opp på 8uker. Og jeg gikk, mange timer om dagen rundt i gangene der.
Og jeg er ikke unik, det er flere som meg

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat