Vis enkelt innlegg
Gammel 09-07-10, 11:24   #7
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 40
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Amming og ketose

Opprinnelig lagt inn av Edlih, her.

Ett sakte vekttap er nok ikke farlig nei, men det ville vell innebære ett sunt og variert kosthold og mosjon? Ikke så ekstremt som ketose? Å spise lavkarbo og amme ser jeg ingen grunn til å ikke kunne gjøre. Det ser jeg på som sunt da
At ammende går ned av å amme er jo en helt annen sak da, det er kroppens naturlige gang! Ikke slanking.... Det er meningen det skal være slik.

Det blir jo strengt tatt det samme med tanke på disse "miljøgiftene" folk snakker om. Vi får i oss mye rart som er fettløselig og spares opp over mange år, og når vi så frigjør energi (i form av ketoner og triglycerider) fra fettcellene dumpes også disse miljøgiftene ut.

Om grunnen er ketose eller vektnedgang som følge av amming er irrelevant, fettcellene inneholder fortsatt det samme og dumper like herlig ut alt sammen. Dermed kan en vel anta at vekttap pga. lavkarbo under amming ikke er noe mer skadelig enn vekttapet fra selve ammingen.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat