Vis enkelt innlegg
Gammel 09-07-10, 00:58   #38
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 40
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Tror du på engler?

Tilhører ingen religion, for de er alle så stappfulle av selvmotsigelser og rent, skjært tøv at jeg blir forbannet av å lese om dem, alle som en! At folk for flere tusen år siden behøvde en forklaring på hvorfor solen sto opp, og en garanti for at den sto opp neste morgen, kan jeg forstå. Vi trenger fortsatt samme forsikringen men vi vet nå hvordan Solen fungerer uten fantasifullt mumbo-jumbo. At mange fortsatt har evne til å holde fast ved religion for løftet om en "usynlig støttende hånd" og "liv i paradis med alle ens kjære" er noe jeg misunner dem, samtidig som det gjør meg virkelig forbannet, oppgitt og trist. Jeg har ingen problemer med å innse at den dagen jeg dør blir jeg borte, og alt jeg etterlater meg er minnet av meg hos andre mennesker, og eventuelle barn og oppfinnelser jeg har laget.

Hva engler angår.. I den kristne meningen av ordet beviser jo alle som sier de "har kontakt" eller "har møtt" en Engel at de ikke har snøring på hva de snakker om. Det står i selveste Bibelen at etter Jesus' oppstandelse stopper Guds inngripen i vår verden. Han har gitt oss verktøyet vi trenger for å frelse oss selv og stopper derfor all inngripen, vi har valget selv.

Hvordan kan da den Katolske Kirke fortsatt kanonisere helgener? Hvordan kan du eller andre snakke med Gud, se Gud eller kommunisere med Engler? Det motstrider jo det jeg nevne over fullstendig! Ikke bare det, et av grunnprinsippene i alle religioner som fortsatt lever er "Guds eksistens kan ikke bevises eller motbevises." Dersom du snakket med han eller hans tjenere fra tid til annen ville hele Universet blinke ut av eksistens, da det ville invalidert Guds Ord, som i tilfelle du ikke husker det er grunnlaget for hele Skapelsen.

Ellers er jeg mer håpende enn troende. Jeg ser på fantasy og fantasy-themet animé og håper det er noe i prinsipper som chi/ki/chakra/qi/psi samt gjenferd og gjenhengende energi. Jeg tror nok desverre ikke på det, men livet hadde vært så utrolig mye rikere og mer givende om jeg kunne ta med Svarteboka mi ut og sloss mot skapninger som var tvers igjennom onde.

Det eneste jeg har opplevd, på tross av håpet, som jeg ikke kan forklare er "evner" to venner av meg har. De er begge veldig tilbakeholdne med demonstrasjoner på tross av at de begge skryter på seg veldig, veldig mye rart. Han ene kan generere en voldsom varme fra hendene, nok til å kjenne det virkelig varme, ute i kuldegrader og vind med hendene hans bortimot en meter fra hverandre. Han andre har demonstrert "flytting av energi" fra en hånd til den andre. Når jeg holdt hånda mellom hendene hans følte jeg et meget distinkt press, og jeg er så skeptisk og fakta-drevet at dette til den dag i dag gjør meg uvel og fasinert når jeg tenker på det. Jeg kan rett og slett ikke forklare det, og ei heller bortforklare det med f.eks. at jeg vil tro så mye at jeg lurer meg selv.

Sist redigert av plastbox : 09-07-10 kl 01:07.
plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat