|
Sv: Er dette noe for meg?
Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.
Jvb: spiser du nøtter? For noen mennesker er det å spise nøtter ensbetydende med å dø, allikevel vil jeg ikke fraråde folk å spise nøtter, ei heller vil jeg kalle det gift. Selvfølgelig ville jeg aldri anbefalt noen å spise noe de ikke tåler, men trådstarter er 16 år, frisk, har ikke sagt at han har allergi mot noe og er heller ikke overvektig. Derfor vil jeg anbefale han å spise litt av alt og bevege seg litt mer. Han velger selvfølgelig hvem han velger å lytte til.
Cec xxx
Sier meg enig med deg jeg og anbefaler trådstarter og komme seg til en lege hvis han har fått manboobs sånn helt plutselig. Det kan jo tyde på hormonforstyrrelser av et eller annet slag. F.eks kan overdreven bruk av soyaprodukter gi sånne utslag, det tenger ikke å være insuliresistens.
Dessuten hvor mye magefett snakke vi om her, du er tilsynelatende normavektig, kan jo bare være at du har fått et litt skjevt selvbilde av f.eks noen uheldige kommentarer?
Jeg har troen på et variert kosthold der man ikke helt utelukker enkelte matvarer bortsett fra i en evt. slankeperiode for ekstremt overvektige. Du er 16 år, tilsynelatende normalvektig og synes ikke du at han skal gå så drastisk til verk som f.eks ketose. Kutt ned på ferdigmat og snop, få i deg masse grønnsaker og litt frukt og hopp av bussen et par stopp tidligere enn du egentlig skal og gå siste biten. Kan hende du spiser helt feil, ferilernæring kan også gi underlige utslag.
Ferdigprosessert mat, er etter min menig, fiende nr. 1 ikke nødvendigvis karbohydrater i sin naturlige form. Jeg mener dersom ris er så forferdelig burde jo alle japanere vært syke og overvektige, de spiser store mengder hver dag? De har begynt å bli overvektige og syke nå pga et såkalt vestlig kosthold med pizza, burgere osv. Det inneholder selvfølgelig bearbeidede kh. Har man derimot utviklet et metabolsk syndrom eller matintoleranse er jeg enig at kostholdsendringer er å forfekte fremfor medisin.
MEN kom deg til lege og sjekk hva som skjer, kan være andre ting enn maten som er feilen.
Sist redigert av Lillemy71 : 08-07-10 kl 16:33.
|